10/13/2009

awek Vs makcik

budi bahasa budaya kita...kita tu sape? bkn kita2 yg melayu ni aje tp untuk sume..
ptg td aku dgn sya ke pekan tg malim yg glamer tu niatnya nk cari brg2 projek industri yg kini tinggal nyawa2 ikan tarikh hntarnya...


duk tkedek2 cri kedai aku ternmpak aweks dgn keta kncil yg nk kuar parking..dh siap nk undur pstu ade sorang cina prmpuan lbih kurang sedang2 nk tua dtg dgn kncil gak tb2 blok belakang kancil awek nim...

kaget aku tgk sbb awek 2 dh langgar keta mkcik 2...mkcik 2 blh buat dek je, cmne awek 2 nk kuar?


dgn slmber lg mkcik 2 kuar buat x kesah bwk ank dia. mkcik sila la sedar awek 2 nk kuar yg mkcik g blok gitu cmne laa org nk kuar..awek tu dh hon bagai nk rak...
lps mkcik tu hntr ank dia d seberang jln nun bru la dia dtg dgn rilek lg lngsung x tgk awek kesian tu

awek tu siap kuar tgk keta dia yg tlanggar td..ehhh mkcik tu blh buat x tau je. usahkan kata nk mntak maaf..jeling dgn sbelah mta pun x inikan plk nk senyum mesra..dgn muka x bsalah lg dia msuk keta pstu berlalu dgn bersahaja...

moral**jgn tiru mkcik tu ye...

aku xde la perati insiden tu dgn penuh minat, cuma berlaku d dpn mata scara spontan n smbil2 aku lalu je



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.